Woordje van de Burgemeester

burgemeester harry keereweerKoningsdag is een feest met aandacht voor tradities, dat in heel Nederland uitbundig wordt gevierd. Daarop vormt Geldermalsen geen uitzondering.

Het aangeboden programma zal zonder twijfel een enthousiast publiek trekken; het is weer voor elk wat wils! Traditiegetrouw is er een braderie, zijn er kinderspelen Achter ‘t Veer en zal er in het centrum een markt zijn. Natuurlijk is er ook veel muziek, dat zorgt voor een extra gezellige sfeer.

De avond ervoor wordt er een Koningsbal georganiseerd; dan wordt al voorzichtig een aanvang gemaakt met de viering van Koningsdag.

In onze gemeente is de verbondenheid met het Koningshuis groot en worden er in de verschillende dorpen en stadjes Koningsdag gevierd. Dat is iets om te koesteren en trots op te zijn. De activiteiten moeten echter wel georganiseerd worden. Daar staan de inzet, ervaring en het enthousiasme van het bestuur van de Oranjevereniging van Geldermalsen en de vrijwilligers wel borg voor.

Ik wens u een geslaagde en een feestelijke Koningsdag toe!

De burgemeester,
Harry Keereweer