4 en 5 mei Herdenking Geldermalsen

4 en 5 meiElk jaar vindt in Nederland op 4 mei de Nationale Herdenking plaats. We herdenken dan de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en van oorlogssituaties en vredesmissies nadien. In het hele land wordt om 20.00 uur twee minuten stilte in acht genomen.

De inwoners van Geldermalsen lopen een stille tocht van het Marktplein naar de algemene begraafplaats. We hopen dat u ook wilt deelnemen. U krijgt een roos om na het spelen van het Wilhelmus, neer te leggen op de begraafplaats. We lopen de tocht kalm en met een trom voorop, begeleid door scouting Graaf van Gelre. De muziek op de begraafplaats wordt verzorgd door muziekvereniging Prinses Marijke.

We verzoeken u om 18:30 stipt aanwezig te zijn op het marktplein. De route van de stille tocht is: Geldersestraat, Herman Kuijkstraat oversteken, Oranje Nassaustraat, Koningsweg oversteken, Lange Akker oversteken, Algemene begraafplaats. De ceremonie op de begraafplaats start om 19:15 uur.

Het programma

18:30 uur    Verzamelen op het marktplein en bij slecht weer in Schenkerij de Beurs
18:45 uur    Woord van welkom door Frank Broedelet, voorzitter 4 en 5 mei comité
                   Korte toespraak / verhaal
                   Kinderen lezen eigen gedichten voor
19:00 uur    Start Stille Tocht van marktplein naar begraafplaats
19:15 uur    Aankomst op de begraafplaats, ronde langs de oorlogsgraven
19:45 uur    Korte toespraak van Burgermeester Staatsen
20:00 uur    2 minuten stilte
20:02 uur    Samen zingen van het Wilhelmus
20:05 uur    Neerleggen van de rozen
20:10 uur    Einde herdenking

Zie voor meer informatie: www.4en5meigeldermalsen.nl

5 Mei Bevrijdingsorkest

Ook dit jaar hopen we op zaterdag 5 mei van 19.00 - 20.00 uur in de Centrumkerk Geldermalsen een meezing-avond met Vaderlandse liederen te organiseren.

Kun je nog zingen----zing dan mee!

Kom ook vaderlandse liederen zingen bij het grote orgel in de Centrumkerk. Met trompet en dwarsfluit.
Piet Hein en de Zilvervloot, het Wilhelmus en meer!

Collecte voor de onkosten en het project JobBooster in Burkina Faso www.woordendaad.nl