4 en 5 mei Herdenking Geldermalsen

4 en 5 meiElk jaar vindt in Nederland op 4 mei de Nationale Herdenking plaats. In het hele land wordt om 20.00 uur twee minuten stilte in acht genomen voor de oorlogsslachtoffers. Herdacht worden al diegenen die tijdens de Tweede Wereld oorlog zijn omgekomen. Ook worden alle Nederlanders herdacht die zijn omgekomen in oorlogssituaties en bij vredesoperaties na de Tweede Wereldoorlog.

De inwoners van Geldermalsen lopen een stille tocht, deelnemers krijgen ter plekke een roos om neer te leggen bij de begraafplaats, na het Wilhelmus. We lopen de tocht kalm en met een trom voorop, begeleid door scouting Graaf van Gelre. De muziek op de begraafplaats wordt verzorgd door muziekvereniging Prinses Marijke.

Wie mee wil lopen in de stille tocht dient 18:30 stipt aanwezig te zijn op het marktplein. De route van de stille tocht is: Geldersestraat, Herman Kuijkstraat oversteken, Oranje Nassaustraat, Koningsweg oversteken, Lange Akker oversteken, Algemene begraafplaats. De ceremonie op de begraafplaats start om 19:15 uur.

Het programma
18:30 uur    Verzamelen op het marktplein en bij slecht weer in Le Mélangeur
18:45 uur    Woord van welkom door Annelies Brand, voorzitter 4 en 5 mei comité
                 Korte toespraak / verhaal