Gevarieerd muziekprogramma

Ook dit jaar hebben we weer artisten ingehuurd om een optreden te verorgen gedurende deze muzikale dag.

11:15 uur Achtergrondmuziek met DJ Henri & DJ Arie

11:15 DJ Martijn Udo
Martijn Udo is een DJ en Producer.

De muziek van deze DJ is al opgepikt door bekende namen zoals Diplo (van Major Lazer), Steve Aoki, Blasterjaxx, The Partysquad & Artistic Raw! Daarnaast stond hij op feesten met o.a. Yellow Claw, Blasterjaxx, SlamFM en Qmusic DJ’s in verschillende clubs in Nederland.

“Licht en geluidsbedrijf JWK Sound & Light”
zal de DJ apparatuur verzorgen waar Flextime op draait.

13:00 uur Aanvang middag programma met DJ Henri & DJ Arie
Zoals vertrouwd zal ook dit jaar DJ Henri zijn medewerking verlenen aan deze Koningsdag. Samen met DJ Arie zal hij zal de gehele dag aan elkaar praten en tussen alle optredens door de muzikale invulling compleet maken. Een juiste mix met de classics van toen, de top 40 van nu en de gezelligste Nederlandstalige hits zal hij voor een ieder verzorgen. Uiteraard zijn uw verzoekjes welkom.

DJ Henri is inmiddels een landelijk veel geboekte DJ. Cafés, tentfeesten, bruiloften, verjaardagen, bedrijfsfeesten of uw feest, hij is overal inzetbaar. DJ Henri verzorgt samen met DJ Arie ook de act de Partybeukers, waarmee zei het hele land doorreizen voor vele optredens.

Tijd volgt | Demonstratie Dansschool Dancemasters Wildschut
Een mooie dansshow uitgevoerd door de selectiegroep van dansschool Wildschut.

13:45 Optreden liederenkoor "Bekaant Goed"
De activiteitencommissie CBA (Commissie Bijzondere Activiteiten) van de voetbalvereniging Haaften wilde in het najaar 2000 nieuwe activiteiten gaan organiseren bij de voetbalvereniging.

Enkele leden van deze commissie zijn toen naar Zaltbommel geweest om te kijken en luisteren naar het plaatselijke smartlappenkoor.
Na het beluisteren van dit koor was men van mening dat dit zeker ook in Haaften aan zou slaan. Enkele leden uit de voetbalvereniging hebben toen het initiatief genomen om een koor op te richten. In 2001 heeft dit in Haaften vastere vormen aangenomen. Het eerste optreden van dit liederenkoor (30 maart 2001) in de kantine van de voetbalvereniging Haaften was meteen een succes. Na verloop van tijd
is het liederenkoor, dat inmiddels de toepasselijke naam “Bekaant Goed” had gekregen, uitgegroeid tot een begrip in Haaften en verre omgeving. Inmiddels bestaat het koor uit 22 leden, afkomstig uit de dorpen Haaften Tuil en Hellouw en omstreken. Het koor staat o.l.v. accordeonist Gijs van Hemert en cajonspeler Zweer Kruissen. Tweemaal in de maand wordt er gerepeteerd. Het repertoire bestaat
voornamelijk uit Hollandse- en zeemansliederen. Het belangrijkste doel van dit koor is echter om gezellig samen liedjes te zingen en zo een vrolijke sfeer te creëren. Optredens worden gegeven voor o.a. particulieren, verenigingen en op braderieën, jaarmarkten, maar ook de ouderen in de verpleegen verzorgingshuizen worden niet vergeten.

14:45 uur Optreden zangeres BJÖRNA
Björna Swertz begon net zoals velen haar zangcarrière met het meedoen aan talentenjachten. Als elfjarig meisje reisde ze samen met haar vader en moeder heel Nederland door om overal haar stem te laten horen. Het bleef niet alleen bij talentenjachten, ze deed mee aan het programma “Los Vast” met Jan Rietman en in 1985 schitterde ze in de soundmixshow van Henny Huisman. Ze vertolkte destijds het nummer “Ein bisschen frieden” van Nicole. Op vijftienjarige leeftijd kwam ze in België terecht bij de “Black Hills Country Band”, Een 9-koppige band die door heel de Benelux tourde. Na 8 jaar wilde ze toch iets anders en ging verder als solo-zangeres met orkest band of met begeleiding van “Desperado” en/of “Tulsa”. Dat ging haar goed af maar ze miste mensen om haar heen op de bühne en kwam in 1996 terecht bij een band genaamd “The Black Birds”. In 1999 startte ze samen met haar toenmalige partner de band “Total Eclipse”. Vanaf november 2016 treedt ze alleen nog solo op (met een zeer allround repertoire!) en is eventueel ook avondvullend te boeken met een DJ incl. licht én geluid.

15:15 Muzikaal optreden Sweet Blossom Orchestra in nieuwe samenstelling

Een van de eerste optredens die Sweet Blossom Orchestra doet, nadat zij vorig jaar september een herstart hebben doorgemaakt, is het optreden op Koningsdag voor de Oranjevereniging Geldermalsen. Vorig jaar mei heeft Teunis de Wit afscheid genomen als muzikaal leider van deze bigband. Na 25 jaar vond Teunis het genoeg en heeft hij het stokje overgedragen aan Sylvie de Lyon. De muzikale leiding is nu in handen van Sylvie.

Een groot aantal muzikanten is nieuw en na een half jaar repeteren en wennen aan de nieuwe samenstelling heeft Sweet Blossom Orchestra haar debuut beleefd tijdens de 25e Rode Kruis Bloesemtocht van 22 april 2017. Met een enthousiaste groep, bestaande oude rotten in het vak en nieuwe muzikanten, staan wij nu in Geldermalsen op de Markt en garanderen een swingend optreden. Zangeres van deze middag is Mirjam Dragstra. De Sweet Blossom Orchestra is een bigband met een traditionele bezetting. De ritmesectie bestaat uit drums, stringbas, gitaar en piano. Deze sectie begeleidt de drie blazersgroepen, namelijk de saxofoonsectie, de trompetsectie en de trombonesectie. Bigband Sweet Blossom Orchestra bestaat uit enthousiaste musici uit Geldermalsen en omstreken. Hoewel de band louter en alleen uit amateur-musici bestaat, staat de band garant voor een professioneel stuk muziek. De band speelt met name swingmuziek uit de veertiger/vijftiger jaren, van componisten als bijvoorbeeld Ellington, Basie, Miller en Moten. Maar de band maakt ook uitstapjes
richting andere muziekstijlen. Met bossa nova’s en samba’s zal menigeen met de voeten van de vloer gaan. www.sweetblossom.nl - www.facebook.com/sweetblossomorchestra of bel met de zakelijk leider: Joke van Vrouwerff, 06 20 548482

16:00 uur Optreden Partybeukers
Het repertoire van DE PARTYBEUKERS is uiteenlopend van Engelstalig, Nederlandstalig van toen en nu, en deze wordt continue vernieuwd en uitgebreid. Check ook eens onze website: www.partybeukers.nl