Muziekvereniging Prines Marijke

Voor kinderen uit de leeftijd van groep 4 en 5 van het basisonderwijs zijn wij in september gestart met een nieuwe cursus: “Music&Fun4Kids”. In deze cursus leren de kinderen spelenderwijs de algemene muzikale vaardigheden en maken ze kennis met de instrumenten van de fanfare.Door zingen en spelen met muziek en muziekinstrumenten wordt er gewerkt aan de ontwikkeling van het muzikale gehoor, gevoel voor ritme en kennis van notenschrift.

Voor meer informatie of aanmelding: www.prinsesmarijke.nl

Prinses Marijke is een muziekvereniging met ongeveer 45 spelende leden, van jong tot oud, van zeer ervaren muzikanten tot beginnende spelers. Voor de jeugd verzorgen wij opleidingen, lessen Algemene Muzikale Vorming en muziekprojecten op basisscholen. De opleidingen van onze leden worden verzorgd door gediplomeerde docenten. Daarbij kunnen ze gebruik maken van een instrument van de vereniging. Voor kinderen uit de leeftijd van groep 4 en 5 van het basisonderwijs zijn wij in september gestart met een nieuwe cursus: “Music&Fun4Kids”. In deze cursus leren de kinderen spelenderwijs de algemene muzikale vaardigheden en maken ze kennis met de instrumenten van de fanfare. Door zingen en spelen met muziek en muziekinstrumenten wordt er gewerkt aan de ontwikkeling van het muzikale gehoor, gevoel voor ritme en kennis van notenschrift. Deze cursus wordt gegeven van september 2015 tot de meivakantie 2016. Voor kinderen in de leeftijd van groep 6 en 7 worden er op de basisscholen muziekprojecten gegeven; Blaasmuziek is Cool!!!! Hierin maken zij in klassikale lessen kennis met de instrumenten van de fanfare en krijgen daarna de kans proeflessen op een instrument te volgen. Het is een ideale kennismaking met de wereld van muziek, blaasinstrumenten en slagwerk en wij hopen uw kind aan het einde van een van deze cursussen enthousiast te hebben gemaakt voor het bespelen van een instrument binnen onze verenging. Hierbij kunt u denken aan: saxofoon, trompet, trombone, bugel, hoorn, euphonium, bas, tuba en slagwerk. Nieuwe leden zijn, met of zonder eigen instrument, ervaren of onervaren, van harte welkom! Repeteren vindt plaats op maandagavond o.l.v. van onze enthousiaste dirigent Willem Stoops van 19.30 tot 21.30 uur in ons verenigingsgebouw de Sleutel aan het Maximaplein in Geldermalsen. Voor meer informatie of aanmelding: www.prinsesmarijke.nl.