C.K.V. Animo

Wat is korfbal?  Korfbal is:
- een sport voor de hele familie
- een sport voor jongens & meisjes
- een binnen- en buitensport

Korfbal is een sport vol met leuke onderdelen, er is veel beweging, strijd en samenspel. Je leert hele verschillende dingen, hierbij kun je denken aan vrijlopen zonder bal, gooien & vangen, verdedigen van je tegenstanders, scoren en elkaar helpen. Naast dat korfbal sportief is, kun je vaak bij je vereniging terecht voor veel meer activiteiten.

Lid zijn van een vereniging is Gezellig!
Zoals al eerder genoemd is korfbal een binnen- en buitensport. In de maanden september/oktober en in april t/m juni speel je buiten en zodra de winter komt gaan we de zaal in van november t/m maart. Zowel de zaal als het veld hebben een heel eigen sfeertje, dat maakt korfbal ook bijzonder!

Kom jij bij Animo korfballen?
Animo bestaat sinds 24 mei 1948 en heeft nu ruim 250 leden. Animo beschikt over 2 kunstgrasvelden en een eigen clubgebouw op sportcomplex Hoge Weide, daarnaast maakt Animo gebruik van Sporthal De Randhorst gedurende de periode dat er in de zaal gekorfbald wordt.

Wil je meer informatie over korfbal? Neem dan een kijkje op de website van de KNKV: www.knkv.nl of de website van Animo: www.ckvanimo.nl

De KNKV is onze nationale korfbalbond, zij organiseren in overleg met de clubs de competitie, daarnaast zorgen ze voor o.a. het opleiden van scheidsrechters en trainers.

Animo is meer dan korfbal! Feestjes, Sinterklaas, Kampioenenparade, Klaverjassen… Kortom Gezelligheid!

Trainen en wedstrijden spelen
Interesse? Kom langs of neem contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.   of 06-22182272.
Meestal trainen we op dinsdag- en donderdagavond, de jongste kinderen trainen vroeg in de avond en vervolgens komt de oudere jeugd aan de beurt. Alle wedstrijden worden op zaterdag gespeeld. Wanneer je precies moet spelen wordt vermeld op onze website en in het tweewekelijkse “Kontaktje”. Naast het “Kontaktje” geven we ook 3 keer per jaar het “Technisch Kontaktje” uit met alle details over de speelweekenden.

Kleding
De clubkleuren van Animo zijn blauw-wit, daarom krijg je van ons een shirt om in te spelen. Zelf zorg je voor een zwart sportbroekje of sportrokje, sokken en schoenen. Op het kunstgras speel je met kunstgrasschoenen en in de zaal met zaalschoenen, dit is een wereld van verschil!

Tip: Bij sporthuis De Jager, in de Kerkstraat te Geldermalsen krijg je 10% korting op korfbalkleding zodra je lid bij Animo bent!