Fietscross vereniging Geldermalsen

Sinds de oprichting in 1984 is Geldermalsen een fietscross club rijk. Vanaf 1984 tot aan 2007 kon u ons vinden aan de prinses Marijkeweg (het terrein wat nu de Albert Heijn is). Sinds 2007 kunt u ons vinden aan de Meersteeg in Geldermalsen.

Wij merken dat de jeugd het tegenwoordig erg stoer vindt om met zo’n kleine fiets over de heuvels heen te crossen en wanneer ze het een paar keer geoefend hebben is het vaak toch erg gaaf dat je steeds harder en harder over zo’n heuvel kunt gaan.

Voor wie denkt dat fietscross alleen voor stoere jongens is, vergist zich. Bij FCV Geldermalsen proberen we het aantrekkelijk te houden voor iedereen en voor ieder niveau. Zo hebben we leden die op dit moment al over een baan fietsen die nog 4 jaar moeten worden. Ook zijn er nog coureurs van 50+. Het is voor ieder wat wils, we organiseren ook “ouderavonden”. Twee keer per jaar een avond voor de ouders om een keer te ervaren wat fietscross inhoudt en een avondje lekker rond te fietsen op de baan.

Ook voor degene die het wedstrijd element minder fijn vinden kunnen bij ons terecht. Je komt dan lekker trainen en verder heb je geen verplichtingen. Met Judy Baauw hebben we iemand binnen onze vereniging die het hoogst mogelijke wil bereiken, namelijk de Olympische spelen 2016. Zoals jullie kunnen lezen, van jong tot oud, van amateur tot professional, iedereen is welkom bij onze club.
Tijdens Koningsdag zal er in het dorp ook nog een demonstratie gegeven worden waarbij je kunt zien wat er mogelijk is op een BMX fiets.

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn en eens een keer wil komen kijken, dan ben je op woensdagavond
van 18.30 tot 19.15 van harte welkom om het eens een keer te ervaren.

Voor eventueel informatie kunt u altijd kijken op www.fcvgeldermalsen.com of op www.facebook.com/fcvgeldermalsen