De burgermeester aan het woord

servaas stoop

We gaan Koningsdag weer vieren op de manier waarop we het graag vieren. Met elkaar in een straat of op een plein. Met muziek en een kleedjesmarkt, een vrijmarkt of een braderie. Een dag van saamhorigheid. En een dag van ontmoeten. En hopelijk veel gezelligheid.

We gaan met elkaar een mooie en feestelijke dag beleven. Dat gun ik u van harte. Om helemaal in de oranjesferen te komen, roep ik u op om de vlag met oranje wimpel uit te hangen. Misschien dat uw outfit ook nog wat oranje kan kleuren.

De Oranjevereniging doet ieder jaar haar uiterste best om een mooi programma neer te zetten voor jong en oud. Dit jaar is dat ook zeker weer gelukt. Door het organiseren van vele activiteiten zorgt zij voor een feestelijke dag en verbinding tussen inwoners. In deze krant vindt u uitgebreide informatie over het programma dat de Oranjevereniging samenstelde.

Het organiseren van deze activiteiten rondom Koningsdag kost veel tijd en energie. Namens het hele gemeentebestuur dank ik de Oranjevereniging – en natuurlijk de vele enthousiaste vrijwilligers – voor hun inzet en voorbereiding. Vrijwilligers zijn hard nodig om zulke dagen tot een succes te maken. En wie weet: misschien inspireert de sfeer rond de festiviteiten u zo, dat u volgend jaar als vrijwilliger de Oranjevereniging wilt ondersteunen. Of wilt u als organisatie, vereniging, band, café graag bijdragen aan het organiseren van een feestelijke dag. Zoek elkaar vooral op. Ik juich dat van harte toe.

Al bladerend door de Oranjekrant/programmaboekje zult u dan ook concluderen dat alle ingrediënten voor een geslaagde Koningsdag aanwezig zijn. Namens het gemeentebestuur van West Betuwe wens ik u een oranjegekleurde Koningsdag 2023 toe. Ik wens u veel plezier. En wie weet zien we elkaar nog tijdens de festiviteiten.

Met vriendelijke groet,

Servaas Stoop