Integreren doe je samen!

intergreren logoIntegreren doe je samen bestaat sinds 2016. Wij willen vluchtelingen die in West Betuwe komen wonen een warm welkom bieden en ze met anderen in contact brengen. Wanneer je uit een gebied komt waar geen vrijheid is en waaruit je zelfs moet vluchten, helpt het enorm om je welkom te voelen in je nieuwe woonplaats.Soms is het lastig om elkaar te begrijpen, maar als de wil er is, komt de rest vaak vanzelf. En anders helpen we een handje. Het is fijn als mensen mooie contacten krijgen en vriendschappen sluiten in hun nieuwe woonplaats.

Nieuwkomers kunnen bij aankomst in de gemeente in ons pand tweedehands meubels uitzoeken en krijgen een startfiets. Soms helpen ze die zelf opknappen. Ook kunnen ze wekelijks koffiedrinken op zaterdagochtend,helpen in de fietsenwerkplaats, of anderen ontmoeten. We organiseren allerlei activiteiten voor bestaande en nieuwe inwoners. Nederlandse liedjes zingen, voetballen, kookworkshops, etc. Maar we haken
ook graag aan bij bestaande activiteiten, sporten, en verenigingen.
Er zijn taalgroepjes, spreekavonden over onderwerpen zoals school en huiswerk, gezondheidszorg, nieuwe
mensen ontmoeten, vrijwilligerswerk, etc.

In de Coronatijd loopt het anders, maar ook nu zijn we actief.

Wilt u ons vrijwilligersteam versterken? Taalmaatje worden, een activiteit ondersteunen, of gewoon langskomen?

Ons gebouw delen we met "Stichting Help Elkaar" waar we goed mee samen werken.
D.J. van Wijkstraat 9, 4191 NC Geldermalsen
www.integrerendoejesamen.nl